En el treball del grafisme intervenen les capacitats cognitives i emocionals: autocontrol, autoestima, percepció visual, capacitat d’anàlisi, etc.En el procés d’aprenentatge del grafisme s’ha de preveureque l’alumnat:
Experimenti: moviment i espai
Vivenciï situacions
Verbalitzi el procés, és a dir, el que està fent i perquè ho està fent (el propòsit)
En el procés d’aprenentatge del grafisme cal la planificació que afavoreixi l’aprenentatge d’aquest procés, la intervenció del docent i una organitzaciód’aula que permeti treballar diferents blocs. Hem de considerar tres nivells de propostes:
Amb tot el cos (global)
Amb les mans (manipulatiu)
Gràfic (el que és pròpiament relacionat amb l’escriptura)
En el gest gràfic intervé el control del cos ( to muscular, coordinació motriu, control de
la força, precisió dels dits, rotació, direccionalitat, predomini
lateral)i la direccionalitat (de dalt a baix, d’esquerra a dreta…Entrenaments gràfics). Referències: http://blocs.xtec.cat/comunicat/tag/gest-grafic/ http://ioc.xtec.cat/materials/FP/Materials/1752_EDI/EDI_1752_M06/web/html/WebContent/u2/a3/continguts.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada