dimecres, 2 d’abril del 2014

DESENVOLUPAMENT INFANTIL. INTERACCIÓ SOCIAL SEGONS VYGOTSKY.


El desenvolupament infantil segons Vygotsky ha de tenir una concepció sociocultural per poder donar sentit al desenvolupament intel·lectual. Així doncs, les interaccions amb companys i adults constitueixen el mitjà principal del desenvolupament intel·lectual del nen.

El nen neix amb unes habilitats mentals bàsiques com són la percepció, atenció i memòria, anomenades Funcions Mentals Inferiors i que mitjançant la interacció social, les transformen amb Funcions Mentals Superiors.


Volem destacar tres conceptes rellevants dins la teoria de Vygotsky referent al desenvolupament infantil:

1.-Llenguatge: És l'eina psicològica que més influeix en el desenvolupament cognoscitiu. Es distingeixen 3 etapes:

* Parla social: Es serveix del llenguatge fonamental per comunicar-se

* Parla egocèntrica: Parla amb veu alta, amb ell mateix però no vol comunicar-se sinó que és per regular la seva conducta i pensament.

* Parla interna: Reflexionar internament sobre com solucionar un problema i d'aquesta forma dirigir el pensament o conducta.

2.-Zona de Desenvolupament Proper: La ZDP es refereix la diferència entre que un infant és capaç de fer, amb l'ajuda d'un adult, i el que és capaç de fer tot sol. Les interaccions amb els adults i amb els companys en la zona de desenvolupament proper ajuden al nen a assolir un nivell superior de funcionament.





3.- Joc: El joc contribueix a la socialització i a la transmissió de valors i al coneixement d'un mateix.

El joc evoluciona a mesura que els vostres fills creixen: primer imiten la seva realitat però més tard apareix el joc simbòlic, que ajuda al nen a donar un altre significat a un objecte ( utilitzar un pal com a cavall ) i interactuar amb altres nens.

Vygotsky considera el joc com el motor del desenvolupament infantil, tenint en compte el ZDP

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada