dijous, 29 de maig del 2014

GEST GRÀFIC I GRAFOMOTRICITAT

Sobre el gest gràfic i grafomotricitat...

En el treball del grafisme intervenen les capacitats cognitives i emocionals: autocontrol, autoestima, percepció visual, capacitat d’anàlisi, etc. En el procés d’aprenentatge del grafisme s’ha de preveure que l’alumnat:

  • Experimenti: moviment i espai
  • Vivenciï situacions
  • Verbalitzi el procés, és a dir, el que està fent i perquè ho està fent (el propòsit)
En el procés d’aprenentatge del grafisme cal la planificació que afavoreixi l’aprenentatge d’aquest procés, la intervenció del docent i una organització d’aula que permeti treballar diferents blocs.

Hem de considerar tres nivells de propostes:

  • Amb tot el cos (global)
  • Amb les mans (manipulatiu)
  • Gràfic (el que és pròpiament relacionat amb l’escriptura) 
En el gest gràfic intervé el control del cos ( to muscular, coordinació motriu, control de la força, precisió dels dits, rotació, direccionalitat, predomini lateral)i la direccionalitat (de dalt a baix, d’esquerra a dreta…Entrenaments gràfics).





Referències:
http://blocs.xtec.cat/comunicat/tag/gest-grafic/
http://ioc.xtec.cat/materials/FP/Materials/1752_EDI/EDI_1752_M06/web/html/WebContent/u2/a3/continguts.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada