GEST GRÀFIC I GRAFOMOTRICITAT
Sobre el gest gràfic i grafomotricitat...
En el treball del grafisme intervenen les capacitats cognitives i emocionals: autocontrol, autoestima, percepció visual, capacitat d’anàlisi, etc.
En el procés d’aprenentatge del grafisme s’ha de preveure que l’alumnat:
- Experimenti: moviment i espai
- Vivenciï situacions
- Verbalitzi el procés, és a dir, el que està fent i perquè ho està fent (el propòsit)
En el procés d’aprenentatge del grafisme cal la planificació que afavoreixi l’aprenentatge d’aquest procés, la intervenció del docent i una organització d’aula que permeti treballar diferents blocs.
Hem de considerar tres nivells de propostes:
- Amb tot el cos (global)
- Amb les mans (manipulatiu)
- Gràfic (el que és pròpiament relacionat amb l’escriptura)
En el gest gràfic intervé el control del cos ( to muscular, coordinació motriu, control de
la força, precisió dels dits, rotació, direccionalitat, predomini
lateral)i la direccionalitat (de dalt a baix, d’esquerra a dreta…Entrenaments gràfics).
Referències:
http://blocs.xtec.cat/comunicat/tag/gest-grafic/
http://ioc.xtec.cat/materials/FP/Materials/1752_EDI/EDI_1752_M06/web/html/WebContent/u2/a3/continguts.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada