La major o menor autoestima té a veure a com es senti de valorat el nen, la intensitat de determinades emocions estarà relacionada amb els intercanvis afectius rebuts.
La majoria d’estudis ressalten dos dimensions bàsiques en el comportaments dels pares i mares:
- Afecte i comunicació: el to emocional càlid que presideix les relacions pares-fills, pares que animen la participació i expressió dels fills. En l’altre extrem estarien les relacions mancades d’afecte, fredes, hostils, amb pocs intercanvis comunicatius.
- Control i exigència: pel que fa a l’exigència i disciplina veiem que el fet que els pares siguin més o menys exigents suposarà un repte per als nens que hauran de fer més esforç; també l’establiment i exigència de normes,...
Les dos dimensions descrites donen lloc a 4 tipolog
ies d’estils educatius:
A)Estil democràtic
•Mostren nivells alts d’afecte i comunicació i també de control i exigències. Pares i mares que mantenen una relació afectuosa i comunicativa amb els seus fills, però alhora són també exigents amb ells.
•Solen establir normes que mantenen de forma coherent però no intransigent i
rígida. El control s’exerceix de manera raonada. Inciten als fills a nous reptes,...
B)Estil autoritari
•Mostren elevat control i exigència i baix afecte i comunicació. Pares que no solen expressar obertament l’afecte als seus fills i tenen poc en compte els seus interesso i necessitats.
•Les normes solen ser imposades sense raonar-se. Solen emprar el càstig i l’amenaça per a eliminar conductes que no toleren dels seus fills.
C)Estil permissiu
•Mostren alts nivells d’afecte i comunicació i absència de control i exigències de maduresa. Són els interessos del nen els que dirigeixen les interaccions adult-nen.
•Pares poc propensos a establir normes, amb poques exigències per als seus fills.
D)Estil indiferent
•Mostren els nivells més baixos de les dues dimensions. Pares amb poca implicació en la criança. Relacions fredes i llunyanes, poca sensibilitat envers les necessitats dels nens.
•Absència de normes i exigències, però també de vegades amb un control excessiu i no justificat.
Referències: http://www20.gencat.cat/docs/familiaesco/Home/Articles_interes/Ambit_general/Arxius/Escola_familia_idees_proces_educatiu.pdf
mf0 metal core - iTanium Arts
ResponEliminaI got a pair of them in the same vein as the others, but titanium chainmail my own one was titanium comb a new one titanium granite that titanium alloy nier did babyliss pro titanium not have a